IV giorno di attività Slow Fashion Week

Quarto giorno di attività per #slowfashionweek

Starting the day with new views, today’s energyzer was prepared by the Armenian team and consisted in a game of rock, paper, scissors in group.

Afterwards, a leaders’ meeting was held to discuss and re-evaluate the activities developed so far and how the participants feel and stand about them.

Once hydrated and ready to continue, the Armenian team began an activity in which all the participants were tasked with debating among themselves the particularities and role of sustainability throughout the ages in the world, enlighting comparisons between the past and the present, the before and after the industrial revolution. The discussion has definitely not finished there.

With the morning meeting there were changes in behavior and thinking, creating a lighter environment. To stretch our muscles, Spain provided a very creative and interactive energizer (human twister), then we got our “hands on” where we held sewing workshops organized by the team from Slovenia, where they taught us how to make basic sewing stitches that were later used to performing a scrunchie and that will help us reach the final creations. with each rhythm, the fabric takes on a new shape and tomorrow new accessories can be used.

The discovery didn’t stop with hand sewing, when we had the opportunity to sew on a machine and have help and perspective of experience through the presence of a local seamstress.

For these new forms of sewing, we use fabrics provided by one of the fuscaldo locations, needles, threads, pins, elastics, scissors and other materials to create and give new life.

The program ends with a reflection in the cave, in dynamics and projecting the coming days. Between unfinished projects, we go to dinner to discuss what our night and tomorrow will be like….

Iniziare la giornata con nuove prospettive, l’energizzante di oggi è stato preparato dal team armeno e consisteva in un gioco di carta, forbici e sasso in gruppo.

Successivamente, si è tenuta una riunione dei leader per discutere e rivalutare le attività sviluppate finora e come i partecipanti si sentano e si pongano riguardo a esse.

Una volta idratati e pronti a continuare, il team armeno ha avviato un’attività in cui tutti i partecipanti sono stati incaricati di dibattere tra loro le particolarità e il ruolo della sostenibilità nel corso dei secoli nel mondo, illuminando i confronti tra passato e presente, prima e dopo la rivoluzione industriale. La discussione non è sicuramente finita lì.

Con l’incontro del mattino ci sono stati cambiamenti nel comportamento e nel pensiero, creando un ambiente più leggero. Per stirare i muscoli, la Spagna ha fornito un energizzante molto creativo e interattivo (twister umano), dopodiché abbiamo messo le “mani in pasta” partecipando a laboratori di cucito organizzati dal team sloveno, dove ci hanno insegnato a realizzare punti di cucito di base che sono stati poi utilizzati per realizzare un elastico per capelli e che ci aiuteranno a raggiungere le creazioni finali. Con ogni ritmo, il tessuto assume una nuova forma e domani potremo indossare nuovi accessori.

La scoperta non si è fermata al cucito a mano; abbiamo avuto l’opportunità di cucire con una macchina e ricevere aiuto e prospettiva grazie alla presenza di una sarta locale. Per queste nuove forme di cucito, abbiamo utilizzato tessuti forniti da uno dei luoghi di Fuscaldo, aghi, fili, spilli, elastici, forbici e altri materiali per creare e dare nuova vita.

Il programma si conclude con una riflessione nella caverna, dinamiche e proiezioni sui giorni a venire. Tra progetti incompleti, andiamo a cena per discutere di come sarà la nostra notte e il nostro domani…

Team portoghese.